Reclamă la Coca-Cola

Erau bidoane de un litru cu minciuni. „Priveşte sub capac!” şi mi-am luat ghimpe…
Erau bomboanele de pom fără bomboane – de fapt, erau doar ambalaje goale,
Erau frumoase amintirile de iarnă, care, uşor se transformau în clipe,
Pătrunse de lumina zăbrelită, ce lumina lichidul din pahare.

Îţi aminteşti? Aveam pe masă mulţi covrigi, cu mac şi sare, alţii cu susan,
Abia primisem de la Moş Crăciun, sau noi îi trimisesem, o scrisoare;
Dădeau promoţii la carbogazoase, iar noi eram studenţi şi ne iubeam.
Îţi aminteşti? Ne pregătisem săniuţa şi aşteptam să fie şi ninsoare.

Era o muşama albă pe masă… Am dat peste paharul tău cu suc.
Îţi aminteşti? Se înfundase şi chiuveta; atunci l-am inundat pe nea’ Butuc…
Atunci a încolţit iubirea-n suflet. Îţi aminteşti, iubitul meu uituc?
Pune-mi întreaga mână peste gură şi-o să pricep că iar vorbesc prea mult.

De Lavric Paula

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.6/10 (23 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 21 votes)
Reclamă la Coca-Cola, 7.6 out of 10 based on 23 ratings
  • gabriela

    Multumesc pentru felicitari ! Succese tuturor, pe viitor !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • Paula

    Felicitări câştigătoarei acestei luni!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • horia crios

    Regret că nu ai fost apreciată la justa-ţi valoare dar poate tocmai acestă lipsă de apreciere este premiul tău ! Curaj, dovedeşte-le că s-au înşelat ori că nu-s pricepuţi în a recunoaşte şi încuraja talentul. Sărbătorile cu bucurie !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
    • Flo

      Acum ce… daca ai 40 de comentarii inseamna ca esti castigator? Uita-te bine de unde au inceput toate comentariile aici.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
      • Paula

        Probabil nu ar trebui să intervin cu comment-uri pe pagina poeziei mele, dar am impresia ca tu, Flo, eşti puţin lipsit de maniere. Gasesc prilej să iţi mulţumesc şi pentru că ai dat startul acestor comentariii, căci ţie îţi datorez popularitatea.
        Horia, sincere mulţumiri pentru încurajare; eu oricum scriu, fie că îi produce satisfacţie sau nu lui Flo. Sarbători cu bucurie!!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
        • Flo

          Paula… barbatii sunt lipsiti de maniere. Si multumim pentru aparitia ta si aici – la comentarii. 🙂

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • Oana

    Tin minte ca si eu mancam bomboanele din pom si lasam staniolul ca sa creada mama ca nu le-am mancat :)) ce distractiv era. le mancam pe furis :))

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/10 (2 votes cast)
  • horia crios

    Alex, prima frază a textului meu se termina cu acest BULBUCI dar, neîncăpând în caseta mesajelor, am despărţit în silabe cuvântul, prima silabă rămânând pe rândul întâi iar cu a doua trecut-am pe rândul doi. Din nefericire, punerea textului în pagina comentariilor a condus la apariţia doar a unui rând şi jumătate, cuvântul cu pricina devenind …două cuvinte argotice. Asta e povestea!
    Ţi-am zâmbit şi-ţi doresc o zi glorioasă, Hxa

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.0/10 (6 votes cast)
  • Alex

    se vede ca domnul Horia se pricepe cel mai bine la bul-buci 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 7.5/10 (2 votes cast)
  • horia crios

    MIHAELA , Cu ce te-ar deranja faptul că domnul ALEX , e un tânjitor după bul-buci ?! Nu are omul voie să se răcorescă?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 1.0/10 (3 votes cast)
  • Alex

    O Fanta, un Cico nu bem si noi? Numa coca-cola?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
    • Mihaela

      Alex, e clar ca tu esti singurul care inca tanjeste dupa bulbuci, fiindca insisti pre mult pe tema “racoritoare”. Poate daca ai incerca sa elimi titlul (asta nu inseamna ca mi se pare nepotrivt) ai intra in poveste… tu nu ai amintiri?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 5.0/10 (2 votes cast)
  • horia crios

    Oameni buni, n-ar fi bine s-o lăsăm pe Paula să-şi etaleze valoarea ? Consider că munca ei de creaţie are nevoie de un imbold!
    Comentariile noastre pot s-o ajute sau s-o timoreze dar nu-i pot anula valoarea intrinsecă, deci… să-i urăm mult noroc şi baftă la scris

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.6/10 (5 votes cast)
  • Imi place rima alba si tind sa cred ca titlul este doar o gluma ce subliniaza nimic esential din frumusetea poeziei. Rima versurilor de mai sus e acceptabila si sunt unul din cei ce au facut si calculatoarele sa genereze rime. frumos, continua sa faci ceia ce simti, sa te exprimi cu aceeasi “risipa” de cuvinte;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
  • Mihaela

    ar fi interzis? Paula Lavric, poate ca citesti commurile noastre, ai putea sa castigi bani frumosi cu versuri de genul asta.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 6.0/10 (4 votes cast)
  • Alex

    Voi lucrati la Coca Cola?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
  • gabriela

    Horia, din graba – presupun – ai incurcat niste prenume pe-acolo ! Eu nu eram pe meleagurile lui Blaga !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
  • Catalin

    inclusiv acel Bing bang, care e de fapt Big bang

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • Catalin

    scuza-mi cele cateva greseli care s-au strecurat din cazua tastatului 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • Catalin

    Flo, inainte sa ne jignesti pe noi, astia care sustinem poezia cu versuri albe, “moderna”, cum iti place s-o numesti, inainte sa ne pui sa mai citim cate ceva, cred ca ar trebui sa faci o incursiune in timp si spatiu pe tema poeziei in general si un special a monorimei. De ce zic asta? pentru ca generalizarile tale – poezie clasica, poezie moderna cuprind mai mult decat ar trebui. Nu e bine sa absolutizam in felul asta poezia, pentru ca de-a lungul vremii a fost supusa unor diverse mutatii indreptatite de ideologia diferitelor curente culturale ale vremii ale vremii. Si fiecare curent a aparut ca o reactie pentru cel precedent, deci, cu siguranta cu dorinta de schimbare. Cateva exemple: 1. Romantismul, puternic influentat de revolutia de la 1848, a aparut ca recatie pentru canoanele clasicismului, 2. Strum und drang (in limba germana: furtuna si avant) a fost axat din punct de vedere al ideologiei pe primatul sentimentului. Exemplele sunt foarte multe, dar indiferent de contextul epocii, poezia a fost influentata de ideologie, nu de niste canoane lingvistice sau literare. Eminescu, care desi nu e clasic, cred ca este demn de luat in seama. El desi are poezi cu rima pune accent pe mesajul transmis. Exemplu: In “Scrisoarea I”, vorbeste chiar de geneza lumii, de crearea materiei, mai exact de credinta moderna despre facerea universului, despre actualul Bing bang, fiind influentat de scrierile filozofice ale lui Kant. Chiar daca Eminescu nu ar fi folosit rima, poezia lui ar fi atins aceleasi cote. Am zis toate astea ca sa iti demonstrez ca poezia este mult mai complexa si inseamna mult mai mult decat simple rime. Si, in final, vorbind de poezie trebuie sa amintesc poezia “moderna” postmodernista, care este o reactie a unor fixuri precedente. Si apropo de ce spunea Iza, Blaga, desi s-a abatut de la anumite norme in privinta rimei, este un reprezentant de seama al expresionismului si nu putem sa ne lovim de niste rime “omise” si sa renegam filozofia pe care a promovat-o. Totul este mult mai complex si profund, iar discutia asta este una interminabila 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 6.4/10 (5 votes cast)
    • Flo

      Catalin, daca tu sustii ca marele poet roman M. Eminescu, care este un poet universal, nu este un clasic, inseamna ca ai trecut degeaba prin liceu :-j
      Degeaba imi filosofezi mie aici…

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
      • Catalin

        Flo, am spus ca nu sunt de acord cu absolutizarile: clasic – modern. Eminescu este romantic, dar poate prin poezie clasica ( asa cum e si in cazul muzicii) te referi la poezie culta. Liceul nu l-am terminat inca, dar te asigur ca nu trec degeaba pe acolo. Cred ca ar trebui sa fii mai interesata de simbolurile, filozofia, si substraturile pe care o promoveaza o anume poezie, nu de detalii “tehnice” precum rima. Si, apropo de universalitatea lui Eminescu sa stii ca multi il resping, tocmai pentru ca nu ii inteleg opera.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
        • Flo

          “ar trebui sa fii mai interesata de” … sunt un el… nu o ea 😉
          Clasicii intotdeauna au fost respinsi si foarte criticati… mai ales in vremea lor cat si azi.
          Acum fara suparare… nu toata lumea are capacitatea de ai intelege.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
          • catalin

            Multi nu inteleg poezia in general, nu neaparat clasicii, multi nu inteleg fenomenul unei ideologi sau a un ei epoci. Eminescu este considerat cel mai mare poet roman inca din timpul vietii sale, intr-adevar, nu era prea iubit de unii pentru ca a fost si un jurnalist foarte acid, dar criticile nu prea l-au atins. Cum am mai spus, inclin sa nu fiu de acord cu absolutizarea “clasic”, pentru ca Eminescu a fost un adept al curentului romantic. “Clasic” este doar o generalizare nonsens care incearca sa releve faptul ca un anumit poet, “clasic”, a atins anumite cote si nu este contemporan noua.

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
  • Iza

    Flo, să înțeleg că Blaga, spre exemplu, nu are nicio valoare pentru că în unele poezii de-ale sale nu respectă rima și măsura?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.0/10 (3 votes cast)
    • Flo

      Iza… s-ar putea sa ai dreptate… nu stiu. Mie imi plac poeziile clasice 🙂

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 5.5/10 (2 votes cast)
    • horia crios

      Iza, cred că mai întâi ar trebui să-i explici Gabrielei cine a fost Blaga, apoi să faci referire la poeziile acestuia. Cine îţi spune ţie că nu pui biata fată pe drumuri aiurea, alergând după poeziile lui…Vasile Blaga?!
      Opreşte-o, te rog, cât mai este timp ; fă-o pentru mine şi nu vei regreta !
      Îţi mulţumesc anticipat şi-ţi doresc o săptămână de excelenţă, Hxa

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 2.5/10 (6 votes cast)
  • Flo

    Cei care sustineti poezia moderna(fara rima si alte elemente esentiale) ar trebui sa cititi niste clasici ca sa va faceti o idee 😉 Cineva care indrazneste sa scrie, trebuie mai intai sa citeasca 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 8.3/10 (3 votes cast)
  • Mihaela

    Nu cumva autoarea chiar le face reclamă celor de la Coca-cola? Dă bine, mai ales acum, că producătorii sunt nevoiţi să îşi schimbe paleta de ingrediente. Recunosc, sunt fan Coca-cola, iar poezia este cu mult mai reuşită decât multe altele pe care le-am citit.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
  • gabriela

    Poezia mă duce cu gândul la melodicitatea Lidicelor de Eugen Jebeleanu: “Iţi amintești, Ioane, era iarnă./Zăpada începuse-ncet să cearnă…”. E bine că aici este un alt fel de amintire…”mi-am luat ghimpe” îmi pare puţin forţată; “Iţi amintești, iubitul meu uituc ?” trezește frumoase nostalgii…Mă scuzaţi, Lavric Paula

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/10 (3 votes cast)
  • Tavi

    Hop ţop şi eu!! Există rimă ici-colo, dar nu asta este esenţa… cum spunea şi Iza, trăirea este esenţa. Este clar că fata asta – Paula – ne-a împărtăşit o experienţă din viaţa ei legată de studenţie (“iar noi eram studenţi şi ne iubeam”) şi Crăciun. Autoarea este o copiliţă (încă mai crede în Moşul), iar poezia este un joc pentru ea, deci rima ar fi ultimul detaliu care ar interesa.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.8/10 (5 votes cast)
    • horia crios

      TAVI, dacă nu greşesc, şi sunt convins că nu comit nicio eroare, fata are talent şi moştenit şi cultivat. De ce afirm asta?! Simplu.
      Numele o dă de gol ca aparţinând unei familii de artişti: Paul Lavric, Georgia Lavric , Paula Lavric, Şerbana Lavric…şi mulţi alţi Lavric de care nu-mi aduc aminte pe moment . La urma urmei contează doar faptul artistic şi, după cum s-a constatat, ştie să-l comită.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 4.4/10 (8 votes cast)
      • Alex

        Daaa clar, e familia regala implicata aici si au contract de barter cu Coca-Cola!!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
  • horia crios

    Păi…de, Flo rată excelent ocaziade a-şi ţine guriţa închisă şi de data asta. Este o poezie bună, care anunţă un autor de prestigiu, pardon, o autoare. Rareori am citit ceva atât de reuşit; baftă poetei şi inspiraţie! O aştept cu alte creaţii care să delecteze cititorii!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.9/10 (7 votes cast)
    • Flo

      horia crios … invata sa scrii corect si dupa aceea mai vorbim 😉

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 6.7/10 (3 votes cast)
      • horia crios

        FLO, coasa ţi-e ascuţită ca limba-ţi dragă?
        Se pare că iei totul ca pe un afront la cultura-ţi din generală. Chiar nu ai umor şi, în cazul acesta, probabil că nici cu umorile nu stai bine. Să nu mai vorbim despre tumori! Ceva timp în urmă te-a marcat o anume nereuşită sau ce s-a întâmplat de eşti fan rimă şi iubitoare de poezie ieftină?

        VA:F [1.9.22_1171]
        Rating: 3.3/10 (3 votes cast)
        • Flo

          Acum esti si profet…

          VA:F [1.9.22_1171]
          Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
          • horia crios

            FLO, Cei ce se apropie de poezia cu rimă sau caută un refugiu în acest gen, în mod cert evită ceva neplăcut, o anume zonă din viaţa lor, despre care nu doresc să-şi amintească. Am cunoscut două persoane care nu se ştiau între ele, de vârste diferite, din oraşe diferite; ambele citeau romane de dragoste, poezii de dragoste: Kamadeva, Floare albastră, Călugărul din vechiul schit, şi, ascultau romanţe. Erau dezamăgiţi, se credeau neînţeleşi, născuţi prea târziu, într-o lume insensibilă… Nu-ţi mai spun că adormeau citindu-l pe Minulescu până târziu, după miezul nopţii…
            P.S. Nu neg că poezia cu rimă nu are valoarea ei dar la o anume vârstă; trebuie să ne dăm seama că viaţa nu-i poezie şi nici poezia viaţă. Dacă nu deschidem ochii la timp şi continuăm să visăm la ceva utopic, viaţa reală ne va durea! În privinţa ideii avansată de tine cum că acum sunt şi profet, doar atât: nu trebuie să fii găină ca să-ţi dai seama că un ou este stricat!

            VA:F [1.9.22_1171]
            Rating: 4.1/10 (7 votes cast)
  • Iza

    Din punctul meu de vedere, ține mai mult de ceea ce ți se transmite, de ceea ce simți la citirea versurilor, de măsura și ritmul în care pot fi citite.
    Și la o privire mai atentă, ghimpe-clipe, goale-pahare; susan-iubeam, scrisoare-ninsoare rimeaza 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 6.0/10 (7 votes cast)
  • Flo

    Din punctul meu de vedere poezia fara rima, nu exista.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/10 (3 votes cast)
    • Catalin

      exista versurile albe, versuri ce compun poezia fara rima. Deci, privind obiectiv, poezia fara rima exista.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
  • Iza

    Nu trebuie neapărat să aibă rimă ca să fie poezie. Mie personal îmi place 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.5/10 (2 votes cast)
  • Flo

    Arata mai mult a compunere decat a poezie 😐 Nu vad deloc rima

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 7.0/10 (3 votes cast)