Ne-am îndrăgostit de o vacă
Azi, 10 iunie 2012 comunic despre Hristos, Milka, alegeri personale, alegeri locale; despre SUFLET, despre propriul suflet dacă am reuşit să cunosc ceva din el.
Conform studiului Emotional Branding ( rezultate finale 1 02 2012) compania Kraft Foods Romania are doi câştigători – Milka, la dulciuri şi Jacobs (http://www.businessmagazin.ro/media-marketing/ce-marci-ne-trezesc-cele-mai-puternice-emotii-9195975/?p=).
Milka e lider de piaţă. De ce oare ? Am să vorbesc despre lideri !
Declar că Isus Hristos este „cel mai lider” din univers – singurul lider, şeful de care vreau să ascult. Ceilalţi şefi şi sefe sunt doar oameni ce ocupă poziţii, funcţii din mila Cerului. De la Dumnezeu beneficiază de şansa de a deveni modele pentru microcomunităţile încredinţate, de ei ascultăm, ei răspund de noi !
Ca Fiul al lui Dumnezeu ( Cel Perfect / Ştie -Tot) Hristos putea enumera cele 20533 de defecte ale fiecărui ucenic din echipa Sa. Gândind aşa, nu–şi termina misiunea divină. Hristos a spălat picioarele ucenicilor Săi, transformându-Se în slujitorul tuturor. Cerul conduce prin iubire, smerenie, nu prin intimidare, aroganţă. Mântuitorul putea să Îl jignească pe Iuda pentru trădare, pe cel ce a tăiat urechea – pentru violenţă, pe Saul/ Pavel pentru prigoană, „crime”, etc. Mesia a evitat să jignească, să ameninţe, să pedepsească sau să urle; El s-a ferit de comportamentele satanice, umilitoare.
Ce a făcut Hristos ?! A demonstrat că blândeţea este cea mai agresivă formă de putere. A arătat respect pentru „ultima rotiţă a societăţii” – pentru curva Maria Magdalena, cea care era să moară ucisă de pietrele semenilor ei prea buni.
Contează enorm cum un şef se comportă cu femeia de serviciu.
Dacă azi întrebi în Romania „Cine este mai tare ?” obţii răspunsuri ca: „Cine are tupeu.”, „ Cine are gura mai mare.”, „Cine este mai sălbatic/ mai sălbatică”. Oare aceste atitudini sunt cheia succesului pe termen lung ? În acest moment cât mai putem supravieţui, convieţui după formula – „nu ascultăm… noi urlăm ?!”
Conform studiilor/ preocupărilor de limbaj (ex. http://metropotam.ro/La-zi/Mai-animalule-sau-despre-conotatii-negative-art2246543995 ) românii admiră, respectă mai mult animalele sălbatice. „Esti un rechin, un leu, un tigru” e mai mult decât „eşti un bou, o vacă, un porc, un măgar, o scroafă, o gâscă.” Cuminţenia, tăcerea, productivitatea sunt dispreţuite. Cum dispreţul naşte dispreţ, iată cum am cam rămas noi românii fără animale domestice. Câte animale domestice mai sunt pe cap de locuitor ?! Admirarea sălbăticiei e semnul dezordinii sociale, a unei libertăţi scăpate de sub control.
Europenii au avut / au şi ei o vacă. Simmental – rasă cu lapte de calitate şi temperament blând. Ce-au făcut cu vaca ?! Au făcut-o pe Milka lider de piaţă în România lui 2012.
Am simţit pe pielea mea succesul vacii. Joia trecută am întâlnit Joiana movalie. Am intrat în Carrefour şi, sentimental am pus mâna pe scuterul Milka şi am cumpărat o Noisette. Vroiam să evadez emoţional. Pe când eu, „Miţa biciclista” ( nu am motor de niciun fel) ronţăiam Milka, în aşteptarea autobuzului mi-am adus aminte ca recent mi-am promis ferm că nu mai mănânc ciocolată ( nu sunt departe de obezitate excesivă şi de diabet).
Am descoperit că domestica Milka tocmai fusese animal de pradă, devorându-mă pe mine în imensa junglă numită hipermarket. Cum a reuşit aşa ceva ?!
Acasă m-am uitat pe google 5 ore la Milka Spot TV- universal, la site –urile Milka, special pe www.oraşultandretii.ro, pe site-ul Kraft Foods Romania. M-am gândit că românii vor vota aşa cum cumpără – este adevărat. Pe la ora 20 am auzit la televizor pe nu mai ştiu care post de ştiri că unii români au votat candidaţi care stârnesc zâmbete. Şi eu m-am dus la alegerile locale s-o votez pe Milka, deci ştiu că în oraşul tandreţii camera foto cu pete stârneşte zâmbete.
De ce Milka ? Pentru că Milka înseamnă profesionalism (responsabilitate, pasiune şi fineţe) şi cine seamănă cu Milka bine îşi face !
Stând pe net cu Milka în mână, burtă şi suflet am vrut „s-o fur” ! Nu m-am lăsat, m-am confruntat cu mâţo-vaca de ea. La urma urmei m-a prins ca pe un şoricel !
M-am uitat pe ambalaj. În colţul din dreapta jos este un fel de gadget. E orice – un loz în plic, un bilet de tren, o carte de vizită, un fiţuicar, un minipliant turistic sau de utilizare a tehnologiei numită ciocolata Milka.
Cel mai interesant este mesajul Milka formulat/ formatat ca un de bileţel de amor, de anunţ matrimonial. Respectiv – pe prima pagină a minirevistei Milka scrie: „Îndrăzneşte s-o primeşti pe Milka în viaţa ta !” şi e tipărită sub forma de medalie, medalion poza legendarei gagici. Efortul e imediat răsplătit cu cel puţin 10000 de bani europeni. Trebuie să muncim mult pentru Milka, ne implică, pentru că „vrea” o relaţie de dragoste de durată.
Sunt prea multe de spus despre Milka, este o bijuterie a designului publicitar, a publicităţii. De ce românii au ales-o ca model de comportament pe Milka şi nu vreun om din România. Cât de periculos este spaţiul virtual ?!
Dacă pe buletinul de vot era simbolul vacii, de iubeam brandul atât de mult nu aveam o percepţie socială ca în India ?! Ce însemna fenomenul ?!
Cum ne-a cucerit Milka ? Parcă văd… intră consumatorul român în magazin, aşa terminat financiar ( „impotent”), îngrozit, jignit, ameninţat, crizat, isterizat, şi se apropie de produsul de răsfăţ numit Milka cea fină, iar Milka oferă mai mult decât cere, declanşează emoţii, atitudini pozitive, ne respectă oricât de mici suntem. In 1000 de cuvinte e prea greu să spun tot, aşa că ascultaţi puţin din Milka cea ţăţoasă, lăptoasă, mieroasă, tăcută, grijulie. Cercetaţi netul. Drăgălaşă, lipicioasă rişti să n-o mai scoţi din casă !
Brandul răspunde la declaraţia de iubire a românilor, fani ai produsului printr-un superagresiv – blând răspuns de acceptare, relaxare şi premiere. Orăşenii duc dorul vacilor şi un scuter bălţat compensează. Vaca domesticeşte ursul şi marmota
( „fiarele” lucrează din pasiune), dar şi pe români.
Mesajul meu este : Dragostea şi poezia conduc azi în România ! Câştigă lupta cu timpul – citeşte !
De Iadranca Purza