Ce Este si Cum Transmitem Feedback Constructiv
Randurile de mai jos vor incerca sa raspunde intrebarii “Ce Este un Feedback Constructiv ?”
Pentru a intelege ce este Feedback-ul constructiv trebuie intai sa intelegem ce este un feedback.
Feedback-ul este un proces în care informațiile despre trecut sau prezent influențează același fenomen în prezent sau viitor. Ca parte a unui lanț de cauză-efect care formează un circuit sau buclă, evenimentul se spune la “feed back” în sine.
Feedback-ul constructiv insemana sa transmiti, intr-un ton benevol/ajutator, o parere in legatura cu performanta unui aspect. Noi ne vom referi la metoda prin care poti transmite o idee asupra modului in care este perceputa performanta unui articol.
Feedback-ul constructive este de mai mutle feluri – pozitiv: prin care anunti pe cineva ca este pe drumul cel bun; negativ: prin care dai sfaturi pentru a inbunatatii calitatea; neutru: o observatie obiectiva sau o simpla analiza.
Doua elemente fac ca un feedback sa fie constructiv:
- Continutul – feedback-ul constructive este specific; axat pe problema in sine nu pe trasaturile de character ale autorului; de asemenea este focusat pe ceea ce poate fi observant si nu pe speculatii asupra motivarii autorului sau atitudinii acestuia; iar nu in ultimul rand feedback-ul va contine sfaturi asupra inbunatatiirii calitatii.
- Cel mai important lucru este cum transmitem acest feedback. Pentru a fi constructiv un feedback nu trebuie sa fie transmis intr-o maniera care sa provoace rezistenta sau sa raneasca sentimentele celui care il primeste. De asemenea daca vei provoca o stare de repulsie sau il vei face pe autor de rusine atragandu-I atentia si asupra celor mai mici detalii sau ii il vei face sa creada ca a esuat – atunci, cu siguranta, nu te incadrezi in categoria celor care transmit feedback constructiv.
Acestea fiind spuse nu tebuie sa uitam ca un feedback constructiv impuna ca nici un element critic sa nu fie omis.
In continuare vom analiza cateva criterii care stau la baza unui feedback constructiv de exceptie.
Promptitudinea este esențială pentru ca destinatarul să asocieze comportamentul cu feedback-ul. Așteptare până la o revizuire anuală sau chiar semi-anuale de performanță va frustra destinatarul și reduce impactul criticii dumneavoastră. Cu cat actionati mai repede cu atat mai bine.
Feedback-ul trebuie să fie specific, astfel încât destinatarul sa dispuna de o înțelegere clară a comportamentului sau a abordarii de care are nevoie pentru a se îmbunătăți. După cum știm cu toții, este mult mai dificil a primi critici decât laude.
Explica “de ce” și “cum” – acest lucru este crucial pentru stabilirea relevanței comentariului.
Pune feedback-ul în perspectivă
A pune feedback-up in prespectiva este cu adevărat important, deoarece în cazul în care cuvintele si actiunile tale minimizeaza feedback-ul într-un fel, destinatarul nu va acționat la fel de agresiv, in a se corecta, ca și cum i-ai spune ca munca lor este in pericol. Responsabilitatea ta este de a trimite mesajul adecvat.
Tonul trebuie să fie luate în considerare cu atenție pentru a trimite un feedback bun și pentru a va asigura că va fi primit în modul în care doriți să fie.
Atunci când este transmis cum trebuie, individul care primit feedback-ul se va simți ca și cum a primit un cadou, ceva care va spori cariera lor și să le permită să fie cu adevărat de succes pe termen lung.
Ca un ultim sfat atunci cand transmiteti un feedback sau pur si simplu o parerea ganditi-va cum v-ar placea dumneavoastra sa primiti aceasta informative: de la cineva care tipa si critica (caz in care informatia va intra pe o ureche si va iesi pe alta) sau preferati sa primiti informatia pe un ton calm si constructiv.
Acum ca toate aceste lucruri ne sunt familiare puteti sa accesati articolele preferate si sa exersati transmiterea feedbackului constructiv.